Za krásami zimní šumavské přírody pěšky

Horská Kvilda – Zlatá Studna – Ranklovská rovina – U Tří jedlí – Zhůří – Horská Kvilda

Oblíbené výletní místo Horská Kvilda leží v místech, kudy vedla Zlatá stezka. V okolí Hamerského potoka se v minulosti rýžovalo zlato a dodnes můžete na jeho březích spatřit tzv. sejpy. Místo patří k nejchladnějším v České republice. Z parkoviště vyrazíte po modré turistické značce směrem k rozcestí Zlatá Studna. Trasa vede po loukách a poté zabočí do lesa na Danielovu cestu. Přibližně po jednom kilometru táhlého stoupání dojedete k rozcestníku, kde odbočíte doprava ke Zlaté Studni (zde je možnost trasu o jeden kilometr zkrátit a pokračovat rovně po Danielce). Na zdejších loukách stávala osada Zlatá Studna, odkud pokračujte na západ po žluté značce, kde se zhruba po 500 m napojíte opět na Danielovu cestu (rozcestník Ranklovská rovina) a půjdete na sever po rovině až k rozcestníku U Tří jedlí.

Zde si všimněte pomníku Jiřího Musila, vojáka z povolání, který zde umrzl při návratu z vesnické zábavy. Nedaleko odtud stávala samota Ranklov, kde v 19. století žil proslulý šumavský obr a silák, zvaný Rankl Sepp, o němž píše Karel Klostermann ve svém románu „V ráji šumavském“. Pokračujte dál po žluté značce až k rozcestníku v místě zaniklé obce Zhůří. Za jasného počasí je odsud úchvatný výhled na šumavské hřebeny a bavorský Roklan. Historie tohoto místa sahá do 14. století, kdy tudy vedla kašpersko-horská větev Zlaté stezky. Dominantou obce byla kaple sv. Václava, pobořená v padesátých letech 20. století, kdy tu byla zřízena vojenská základna s dvěma radary protivzdušné obrany. Po roce 1989 ji armáda opustila. Ze Zhůří se vrátíte po zelené značce zpět do Horské Kvildy.