Kolem brda z Míšova

Míšov – U Dívčí studánky – Nad Maráskem – Na Bůrku – Chynín – Getsemanka – Míšov

Slušný běžkařský výlet můžete zažít i v části Brd, která náleží k Plzeňskému kraji. A jaké by to bylo putování po zdejší vrchovině, kdybyste nevyšplhali alespoň na jedno „brdo“, tedy zalesněný skalnatý kopec. Na cestu se vydejte z Míšova. Novější tradice obce sahá do 17. století, kdy zde byla založena sklářská huť. Vydejte se s červenou turistickou značkou kolem hasičské nádrže až na jižní okraj vsi, kde na křižovatce odbočuje silnička doprava. Postupně se zcela napřímí a dovede vás na rozcestí s přístřeškem, odkud budete chvíli sledovat žlutou značku.

Za rozcestím U Dívčí studánky pokračujte po neznačené cestě, minete Dřevorubeckou studánku a na dalším rozcestí narazíte na červené značení. Po pravé straně si vás převezme lesní cesta, s níž absolvujete zhruba na kilometru výšlap s převýšením přes 100 m. Jen kousek od stopy stanete na vrcholu Nad Maráskem (801 m n. m.) se skalisky ve tvaru pyramidy, odkud se nabízí výhled na šumavské hvozdy.

Jihozápadní svah tohoto cípu hlavního brdského hřebene pokrývá rozlehlé kamenné moře. Stále s červenou značkou minete loveckou chatu Na Bůrku s vysílačem mobilních operátorů a po 400 m odbočíte vpravo s cyklistickým značením. Blízkou přírodní rezervaci Fajmanovy skály a Klenky, o níž se dočtete na informační tabuli, tvoří prudký sráz s porostem borovic a bučin pod skalnatým vrcholem. Po cyklostezce budete klesat až do Chynína. Malá ves byla založena ve 14. století pány z Rožmitálu.

Trasa se začíná obracet se zelenou značkou, U Rocha se stáčí vlevo lesním průsekem a kolem rezervace Chynínské buky se setkává s červenou značkou. Zprudka vystoupáte po úbočí vrchu Nad Maráskem zpět na cyklostezku č. 2168, zahnete vpravo a po zcela rovné silničce budete projíždět kolem skalisek a rezervací Getsemanka s buližníkovými kamennými moři a horskými bučinami. Na chvilku se chytíte žluté značky, ale na první odbočce se dáte vlevo, totéž zopakujete hned vzápětí a po zpevněné cestě se pohodlně svezete z kopce až do Míšova.

Obtížnost: středně náročná trať

Výchozí místo: Míšov – rozcestí Míšov-bus

Délka trasy: 21,9 km

Převýšení: 439 m

Možnost občerstvení: Míšov (u hlavní silnice)