Proti proudu Modravského potoka pěšky na Březník

Modrava – Na Ztraceném – Březník – Ptačí nádrž – Černohorská nádrž – Modrava

Modrava byla dříve dřevařskou osadou na soutoku Modravského, Filipohuťského a Roklanského potoka, z nichž vzniká řeka Vydra. Dnes je významným celoročním centrem horské turistiky. V tzv. Dřeváku tu můžete navštívit interaktivní expozici dřevařství. Z protějšího rozcestí vyrazíte po modré turistické značce proti proudu Modravského potoka až k Modravskému mostu. Odtud se můžete stejnou cestou vrátit. Pokud si chcete udělat delší výšlap, pokračujte mírným stoupáním k rozcestí Na Ztraceném a dále až k Březníku, odkud si za jasného počasí můžete vychutnat krásné výhledy do Luzenského údolí a na horu Luzný (Lusen,1 373 m n. m.), ležící na bavorské straně.

Po pravé straně se ve svahu nachází březnická hájenka. Původní dřevěná hájovna byla později přestavěna na kamennou budovu a později sloužila pohraniční stráži. Na začátku 21. století byla zrekonstruována a stala se vyhledávaným vyhlídkovým místem. Odehrává se tu také děj známého románu Karla Klostermanna Ze světa lesních samot“. Během letní sezony je zde k dispozici občerstvení, v zimním období je bohužel zavřeno. Poté se vrátíte 2 km zpět k rozcestí Na Ztraceném a odtud půjdete do kopce po žluté turistické značce směrem k Filipově Huti. Po 2,5 km u rozcestníku Černohorská nádrž ale odbočíte vlevo na červenou turistickou značku, po níž dojdete příjemným klesáním k Modravskému mostu a zpět do Modravy dvoukilometrovým úsekem, kterým jste začínali.

Obtížnost: nenáročná trasa/ středně náročná trasa