Za krásami zimní šumavské přírody na běžkách

Horská Kvilda – Zlatá Studna – Ranklovská rovina – U Tří jedlí – Zhůří – U Potůčku – Horská Kvilda

Do stopy nastoupíte hned u parkoviště a vyrazíte směrem k rozcestí Zlatá Studna. Trasa vede po loukách a poté zabočí do lesa na Danielovu cestu. Přibližně po kilometru táhlého stoupání dojedete k rozcestníku, kde odbočíte doprava ke Zlaté Studni (zde je možnost trasu o jeden kilometr zkrátit a pokračovat rovně po Danielce). Poté následuje krátký, mírný sjezd a vyjedete na louky, do míst, kde stávala osada Zlatá Studna.

Odtud pokračujte po stopě směrem na západ, kde se zhruba po 500 m se napojíte opět na Danielovu cestu (rozcestník Ranklovská rovina) a pojedete po rovině až k rozcestníku U Tří jedlí. Zde si všimněte pomníku Jiřího Musila, vojáka z povolání, který zde umrzl při návratu z vesnické zábavy. Nedaleko odtud stávala samota Ranklov, kde v 19. století žil proslulý šumavský obr a silák, zvaný Rankl Sepp, o němž píše Karel Klostermann ve svém románu „V ráji šumavském“.

Pokračujte dál ve stopě ke Zhůří. Cestou vás čeká krátký sjezd a pak pozvolné stoupání. Po 2,5 km vyjedete na louky, kde bývala obec Zhůří. Za jasného počasí je odsud výhled na šumavské hřebeny a bavorský Roklan.  Historie tohoto místa sahá do 14. století, kdy tudy vedla kašpersko-horská větev Zlaté stezky, za komunismu zde bývala vojenská rota.

Ve Zhůří musíte přejít silnici a dále vede stopa na jih směrem k Horské Kvildě. Asi po 1 km mírného klesání lesem dejte pozor, stopu opět přetíná silnice. Po přechodu silnice vás čeká prudší sjezd k Horské Kvildě. Po výjezdu z lesa pokračujte k rozcestníku U Potůčku a dále tratí na severovýchod zpět do Horské Kvildy.

Obtížnost: méně náročná trasa vhodná i pro rekreační lyžaře