Z Hojsovy Stráže pěšky za šumavskými výhledy

Hojsova Stráž – Tomášův Dvůr – vyhlídka Seppa Wudyho– U Silnice – Nad Silnicí – Pod Můstkem – Můstek – Pod Můstkem – Nad Silnicí – Tomášův Dvůr – Hojsova Stráž

Od kostela v Hojsově Stráži vyjdete po modré značce ve směru Můstek.  Po 400 m odbočuje turistická trasa a zároveň naučná stezka Hojsova Stráž doprava do kopce okolo zámečku. Kdysi to byla chalupa postavená na „kovářské louce“. Sloužila jako chudobinec. Odtud vyjdete mírným stoupáním na rozcestí Tomášův Dvůr a budete pokračovat dále rovně až ke státní silnici, kde odbočíte doleva směrem k Železné Rudě. Po necelém kilometru ze silnice zahnete doprava do údolí k osadě Brčálník a po pár desítkách metrů spatříte dřevěný přístřešek. I když dnes panoramatické vyhlídce brání vzrostlé stromy, stále je odtud krásně vidět na hluboké údolí Úhlavy, na vrcholy Můstek (1 235 m n. m.) a Pancíř (1 214 m n. m.) s horskou chatou a sjezdovkou, Špičák (1 202 m n. m.) s rozhlednou nebo Jezerní horu (1 344 m n. m.).

Dále pokračujte dále po silnici směrem k osadě Brčálník a zhruba po 800 m se napojíte na žlutou turistickou značku, po které dojdete přes rozcestí U Silnice k rozcestí Nad Silnicí a Pod Můstkem. Zde odbočíte po modré značce a vystoupáte na Můstek (1 234,6 m n. m.), nejvyšší bod výletu. Za jasného počasí můžete spatřit údolí Brčálníku, nýrské přehrady, Velký Ostrý, Špičák a Rozvodí. Stejnou cestou sejdete k rozcestí Pod Můstkem a dále půjdete přes rozcestí Nad Silnicí a Tomášův Dvůr zpět do Hojsovy Stráže ke kostelu. Po modré značce můžete pokračovat po hlavní silnici směrem na Hamry a zhruba po 200 m přijdete k místní turistické zajímavosti, tzv. šumavskému orloji se zvonkohrou a několika ciferníky.