Za zaniklými obcemi Brd na běžkách

Míšov – Břízkovec – teslínský klášter – hráz Hořejšího Padrťského rybníka – Přední Záběhlá – Zadní Záběhlá – Padrť – hráz Dolejšího Padrťského rybníka – hráz Hořejšího Padrťského rybníka – Dzůrovka – teslínský klášter – Břízkovec – Míšov

Z parkoviště u Grilu v centru obce Míšov se vydáte severním směrem k počátku lesní cesty Míšovská, značené červenou turistickou značkou. Mírným stoupáním (asi 3 km) se dostanete k odbočce na Břízkovec (718,8 m n. m.), na jehož vrcholu měl být vybudován radar americké protiraketové obrany. Budete pokračovat stále po červené značce kolem zaniklého benediktinského teslínského kláštera (dnes jsou zde patrné základy staveb) a sjedete dolů až k hrázi Hořejšího Padrťského rybníka. Po hrázi se dostanete po modré značce až na louku Studánka. Naproti sobě spatříte alej podél cesty mezi Padrtí a Bukovou. Zde stávaly obce Přední a Zadní Zábělá, které za druhé světové války obsadili Němci a v padesátých letech byly armádou vysídleny a srovnány se zemí. Na místě pak vznikla střelnice.

Dnešní dominantou je majestátní 350 let starý dub, vysoký přes 16 m a s obvodem kmene téměř 8 m. Po zdolání luk pojedete po asfaltce směrem k Zadní Záběhlé. Ta bývá většinou protažená a posypaná. Přesto můžete pohodlně pokračovat při okrajích, ale dejte pozor na případná projíždějící auta. Dále sjedťe z kopce dolů k bývalé obci Padrť. Za pěkného počasí vás jistě ohromí okolní scenerie s vrcholy Palcíř (725 m n. m.), Kočka (789 m n. m.), Paterák (814 m n. m.) a Praha (862 m n. m.). Postupujte dále až na hráz Dolejšího Padrťského rybníka, kde se rozkládala náves obce. Poté se vydejte dubovou alejí k hrázi Hořejšího Padrťského rybníka. Minete loveckou chatu Dzůrovku a pak se budete vracet zpět nejprve stoupáním k teslínskému klášteru na křižovatku cest pod Břízkovcem a po červené do Míšova.

Obtížnost: nenáročná trasa s malými pozvolnými převýšeními, jediným úskalím může být, že některé cesty budou prohrnuty a případně posypány, ale přesto bývají po okraji sjízdné