Proti proudu Modravského potoka na Březník na běžkách

Modrava – Na Ztraceném – Ptačí nádrž – Černohorská nádrž – Modrava

Z Modravy se vydáte od rozcestí naproti Dřeváku po modré turistické značce. I když se stopa upravuje zhruba o 300 m dál, většinou je možné vyrazit na běžkách již odsud. Nejprve budete pokračovat po levém břehu Modravského potoka a zhruba v polovině cesty k Březníku přejedete na jeho pravý břeh. Mírným stoupáním vyšlápnete k rozcestí Na Ztraceném, odkud pojedete stále dál po modré turistické značce až na Březník, kde se proti vám otevírá Luzenské údolí směřující k hoře Luzný (Lusen,1 373 m n. m.), ležící na bavorské straně.

Po pravé straně se ve svahu nachází březnická hájenka, kde se odehrává děj známého románu Karla Klostermanna Ze světa lesních samot“. Poté se vrátíte 2 km zpět k rozcestí Na Ztraceném a odsud vás čeká větší stoupání po žluté turistické značce směrem k Filipově Huti. Po 2,5 km u rozcestníku Černohorská nádrž ale odbočíte vlevo na červenou turistickou značku, po níž trasa příjemně klesá k Modravskému mostu a zpět do Modravy dvoukilometrovým úsekem, kterým jste začínali.